Watership Down
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Even rust..

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Diego
Moderator / Generaal
Diego


Aantal berichten : 24

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Even rust..   Even rust.. Emptyma jul 25, 2011 8:38 pm

Diego huppelde rustig door het woud. Het was niet mekkelijk een kolonie te leiden en je had weinig tijd voor jezelf. Daarom was nu het perfecte moment om even te rusten. Hij sloot even zijn ogen voor een klein dutje. Hij droomde."Help het kamp word aangevallen door Efrafa!" het kamp werd bezeten door de konijnen van Efrafa! Een grote groep konijnen sprong op hem af. Hij werd verslondenden en in stukken gescheurd. Het enige wat er nog van hem te zien was was een grote bloedvlek. Hij schrok wakker en viel van de steen af waar hij in slaap was gevallen. Zijn oogjes werden groot van de schrik. Als de bliksem rende Diego terug naar het kamp. Hij sprong over takken heen en dook eronderdoor. Hij kwam bij een meertje waar een tak overheen lag. Hij keek geconcentreerd naar de tak en sprong er overheen. Maar het meer was groot dus lande hij op de tak die eroverheen lag. Hij rende verder zo hard als hij kon. Toen hij door de bomen zijn kamp zag stopte hij. Het kamp was gewoon rustig en stil. Diego slaakte een zucht van opluchting. Nu kon hij nog even relaxen. Zijn grijze vacht glansde in de zon. En zijn ene oog schitterde. Hij huppelde vrolijk door een grasveldje met hoog gras. Hij vond het even lekker om rond te huppelen en zijn energi kwijt te raken. Zijn kolonie Sandleford had nog niet veel leden. Als er dus een gevecht kwam was het moeilijk om te verdedigen. Daar maakte hij zich zorgen over. Hij wou graag relaxen maar de kolonie ging natuurlijk voor. Hij besloot wat eten te gaan zoeken voor de Senioren. Die konden tenslotte niet zelf meer op pad gaan. laat staan eten zoeken voor zichzelf en de kolonie. Hij vond wat klavertjes in het grasveldje. Die plukte hij met zijn bek. Toen zijn hele bek vol zat huppelde hij terug naar het kamp. Door het bladerdak van de bomen schenen kleine straaltjes zonlicht. De lucht was heerlijk. Niet te koud en niet te warm. Diego was wel nieuwsgierig hoe zijn kolonie er later uit kwam tezien. Zou hij een goede captain vinden?^En zou de kolonie uitgroeien tot een sterke en loyaale kolonie? Dat waren vragen die alsmaar in zijn hoofd bleven rondspoken. De vragen galmde als het ware in zijn hoofd. Elke seconde van de dag en de nacht. Maar eigelijk mocht hij niet klagen. Hij had een perfect leven gekregen. Ookal waren zijn ouders gestorven en was hij een oog verloren. Met die blije gedachtes in zijn hoofd kon hij weer ontspannen. Hij huppelde naar het kamp en legde de klaver daar neer. Daarna huppelde hij terug naar het woud. Hij wou wel graag andere konijnen ontmoeten. Niet dat hij dan gelijk vrienden zou worden maar gewoon om te kijken of er meer konijnen de problemen hadden die hij ook had. Hij ging weer eens liggen en ontspande zich. Maar bij een zacht geritsel in de struiken keek hij op. "Wie is daar!" piepte hij boos en klaar voor de aanval.
Terug naar boven Ga naar beneden
Autumn

Autumn


Aantal berichten : 5

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptydi jul 26, 2011 4:04 pm

Autumn huppelde rustig door het woud. Ze was hier naartoe gegaan om even wat rust te vinden en ze was blij dat het hier ook zo rustig was. Ze wist wel dat ze moest oppassen voor dieren die haar aan konden vallen, maar ze was snel en ze wist dat ze de dieren wel af zou kunnen schudden als het er echt op aan kwam. Ze probeerde zo stil mogelijk te zijn, want het leek dat elk hard geluid door het hele woud te horen zou zijn en dat wilde ze nou ook weer niet, want dan zou iedereen meteen weten waar ze was. Ze huppelde rustig verder en probeerde om geen geluid te maken, maar ze wist dat ze dat niet altijd kon voorkomen. Op een gegeven moment stopte ze even en ging ze even liggen. ze had al een aardige afstand afgelegd en ze vond dat ze wel wat rust verdiende, straks zou ze wel weer verder kunnen gaan, maar ze was hier tenslotte gekomen om rust te vinden en dat vond ze op dit moment wel. Ze sloot haar ogen even en voelde dat ze al aan het wegzakken was, maar wat geritsel maakte haar weer wakker, toen ze om haar heen keek zag ze niks, dus ze wist bijna wel zeker dat het de wind was geweest, want het was ook niet zo hard geweest, maar wel hard genoeg om haar slaap te verstoren. Ze besloot dat ze beter weer verder kon gaan nu ze toch weer klaarwakker was, want ze zou toch niet meer in slaap kunnen komen. Ze ging rustig verder, maar ze was één keer een beetje onvoorzichtig en ze liet een struik ritselen. Plotseling hoorde ze een stem en ze stak haar hoofd door de struik heen. Als ze beter had opgelet, had ze kunnen weten dat er een ander konijn in de buurt was, maar dat had ze weer niet gedaan en dit was het gevolg. "Ik ben het, Autumn" Zei ze en keek naar het konijn voor haar, ze had niet verwacht dat ze iemand tegen zou komen, maar ze wachtte geduldig op een reactie van het andere konijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Moderator / Generaal
Diego


Aantal berichten : 24

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptydi jul 26, 2011 4:21 pm

Diego stond nog steeds klaar voor de aanval. Toen zag hij een bruin kopje uit het struikgewas steken. Het bruine kopje sprak tegen hem. Ik ben het, Autumn." Diego ontspande zich weer weer. Hij huppelde naar het konijntje toe en riep:"Autumn! Wat doe jij hier! Ik had je toch de opdracht gegeven om met Merry het kamp te bewaken!" Diego verlaagde zijn stem en zuchtte. Hij was erg bang dat er een duistere dag zou komen. Een dan waarin Efrafa zijn kamp aanviel en/of overnam. Hij zei tegen Autumn:"Sorry dat ik zo deed daarnet. Ik ben gewoon bang dat als ons kamp niet bewaakt word, Er geen kamp meer is om te bewaken." Hij keek naar boven en zuchtte opnieuw. Hij moest nog veel dingen doen voor zijn kolonie. Hij moest nog konijnen vinden die voor de senioren willen zorgen. Hij moest ook nog een Captain kiezen. Over die beslissing dacht hij al lang na. Hij zat te twijvelen over een paar konijnen. Hij moest iemand kiezen waar het niet ging om de hoge rang, Maar waar het echt ging om de kolonie. Hij schudde zijn kop en keek weer naar Autumn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Autumn

Autumn


Aantal berichten : 5

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptydi jul 26, 2011 4:37 pm

Autumn keek naar Diego, ze wist niet precies wat ze voor reactie van hem moest verwachten, maar ze wist dat hij de leider was en ze hoopte dat ze niet iets verkeerds had gedaan, want dan zou ze het meteen over haar heen krijgen en dat wilde ze niet. Ze wilde haar best doen voor de kolonie, maar ze had wat rust gewild en was even het kamp uit gegaan en ze dacht dat er nog wel genoeg konijnen over waren. "Autumn! Wat doe jij hier! Ik had je toch de opdracht gegeven om met Merry het kamp te bewaken!" Ze schrok even van zijn stem en ze wilde het liefst weer terug de struik in gaan en verdwijnen, want hij leek er niet zo blij mee te zijn dat ze uit het kamp was gegaan. "Ik...Ik..." Maar er kwamen geen woorden uit haar mond. "Sorry dat ik zo deed daarnet. Ik ben gewoon bang dat als ons kamp niet bewaakt word, er geen kamp meer is om te bewaken." Ze merkte dat hij zuchtte en ze wist dat hij zich zorgen maakte, maar ze wist ook wel dat je er bang voor kon zijn, want je wist nooit wat er gebeurde, dus kon je het best op alles voorbereid zijn en misschien had ze dus beter wel in het kamp kunnen blijven. Een schuldgevoel begon in haar op te borrelen en ze keek naar haar leider. "Sorry... Ik zal teruggaan als je dat wilt, ik wil niet dat het kamp iets overkomt." Zei ze en wilde zich al omdraaien, maar ze wachtte toch maar op de reactie van Diego.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Moderator / Generaal
Diego


Aantal berichten : 24

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptydi jul 26, 2011 5:32 pm

Na een tijd gaf het konijn antwoord. Ze klonk echt alsof ze er spijt van had. Bij die gedachten verscheen er een glimlach op Diego's gezicht. "Sorry... Ik zal teruggaan als je dat wilt, ik wil niet dat het kamp iets overkomt." Zei Autumn. Net toen het bruine konijn weg wou hupsen naar het kamp zei Diego:"Wacht!" Hij huppelde naar Autumn toe en ging naast haar zitten. Hij draaide zijn hoorfd om naar haar en zei:[b]"Niet dat het goed is dat je het kamp heb verlatem, Maar nu je hier toch bent wil ik vragen. Wat kwam je hier eigelijk doen?" Diego wachtte op antwoord. Toen moest hij opeens denken aan zijn ouders. Als zijn ouders er niet waren geweest... Tja, Dan was hij nu niet de loyale general van Sandleford. Nee, Dan was hij waarschijnlijk een misbaksel van Efrafa. Daar moest hij niet aan denken. Een koude rilling liep over zijn ruggengraat. Hij schudde zijn kop en wendde zich weer op Autumn. Zij was altijd loyaal. Hij keek haar aan en wachtte op antwoord van de trouwe warrior Autumn.

(sorry voor de korte post. Ik moest gaan xD)
Terug naar boven Ga naar beneden
Autumn

Autumn


Aantal berichten : 5

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptydi jul 26, 2011 7:19 pm

Autumn wilde eigenlijk al niet meer op een antwoord wachten en was nu echt van plan om weg te gaan, maar Diego hield haar tegen. "Wacht!" Hoorde ze hem zeggen en ze zag dat hij naar haar toe kwam, ze wist niet of ze nog wel wilde blijven, maar ze kon6 beter luisteren voor ze weer iets verkeerd zou doen. "Niet dat het goed is dat je het kamp hebt verlaten, maar nu je hier toch bent wil ik vragen. Wat kwam je hier eigenlijk doen?" Die vraag had ze nou net niet verwacht. Ze keek even naar de struik die nu voor haar was en wist niet goed wat te zeggen. Wat zou hij wel niet denken als hij wist waarom ze hier was? Ze zuchtte even een keer en richtte haar blik op hem. "Ik was hier, omdat ik even wat rust zocht, ik wilde niet te lang wegblijven, maar ik dacht dat het voor even wel zou kunnen." Antwoordde ze uiteindelijk op zijn vraag. ze had nou eenmaal eerlijk moeten antwoorden, want wat zou hij anders wel niet denken als hij erachter zou komen dat ze niet de waarheid had gesproken? Daarom had ze hem maar de waarheid verteld en hoopte dat hij niet te boos erover zou zijn. Ze wachtte op zijn antwoord en keek naar de struik voor haar, ze wilde hem niet aankijken, bang om het antwoord daar al te vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Moderator / Generaal
Diego


Aantal berichten : 24

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptywo jul 27, 2011 1:09 pm

"Ik was hier, omdat ik even wat rust zocht, ik wilde niet te lang wegblijven, maar ik dacht dat het voor even wel zou kunnen." Diego knikte. Dat was het teken dat hij het begreep. *Zucht* Dat was dzelfde reden waarom ik hier was. Ik moest even rust nemen om rustig na te denken over de captain. En daar ben ik nog steeds niet uit kunnen komen." Hij wnekte Autumnom mee terug te komen naar het kamp. Samen huppelde ze terug naar het kamp. Toen begon het te regenen. Diego stond meteen stil. Boven hun scheen in de donder een silouet van een vos. Diego schrok zich rot en rende op de vos af. Hij beet hem in zijn achterpoot en zette het op een lopen. Hij wist niet of Autumn hem volgde. Toen hij achterom keek zag hij van niet. Hij Rende terug en zag een konijn dat leek op Autumn in het nouw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Autumn

Autumn


Aantal berichten : 5

Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Emptywo jul 27, 2011 1:52 pm

Autumn had deze reactie eigenlijk helemaal niet verwacht, hij was totaal niet boos op haar, hij leek het zelfs te begrijpen en dat was voor haar nog best wel moeilijk te beseffen. Ze had niet verwacht dat hij het zou begrijpen, maar het was toch zo. "Dat was dezelfde reden waarom ik hier was. Ik moest even rust nemen om rustig na te denken over de captain. En daar heb ik nog steeds niet uit kunnen komen." Ze wist niet of ze zijn woorden wilde geloven, maar hij had het toch echt gezegd, hij was hier om dezelfde reden gekomen en dat was nou net iets dat ze niet had verwacht. Ze zuchtte bijna onopgemerkt opgelucht en hoopte dat hij zijn gedachten niet zou gaan veranderen. Ze zag dat Diego haar wenkte en ze huppelde met hem terug naar het kamp, maar wat ze niet had verwacht, was dat het begon te regenen en dat was nou net iets wat ze niet zo fijn vond, ze had het liefst een droge vacht gehouden, maar ze wist dat het weer zo onvoorspelbaar was en dat het dus onmogelijk was om te weten dat je vacht droog zou blijven die dag. Plotseling lichtte de omgeving om haar heen op door een bliksemflits en ze zag een vos in het licht. Ze keek de vos aan en hoopte dat het geen echte vos zou zijn, maar als het een vos was, moesten ze het niet naar het kamp leiden, dat was het gene dat ze zeker wist. Ze zag hoe Diego de vos aanviel en dat maakte de vos alleen maar kwader, Diego rende weg en ze wist dat ze beter ook hetzelfde kon doen, maar ze wilde de vos niet naar het kamp leiden, want straks zou er iets verkeerd gaan en dan zou ze het zichzelf nooit vergeven, omdat zij dan één van degene was geweest die de vos naar het kamp had geleid, maar dan was het dus beter dat ze de vos een andere richting uit zou leiden, maar waar naartoe? Voor ze het wist zat ze al in het nauw en ze wist dat er nog steeds een kans was om te ontsnappen, maar dan moest ze wel de juiste kant uit gaan en niet richting het kamp. Ze keek om haar heen om een uitweg te vinden in de hoop dat ze weg zou komen, maar het leek er niet zo snel op dat er een uitweg was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Even rust.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even rust..   Even rust.. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Even rust..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Watership Down :: Gebieden :: Het Woud-
Ga naar: